به بروز رسانی دستورالعمل‌های مرتبط با دیابت نوع 2 توسط موسسه‌ی ملی سلامت و تعالی انگلیس

18 مه 2017- موسسه‌ی ملی سلامت و تعالی (NICE) انگلیس دستورالعمل‌های خود را مورد درمانهای دارویی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، بروز رسانی نمود.

 در این دستورالعمل تجدید نظر شده، اطلاعاتی در مورد مهار کننده‌های SGLT-2 آمده است و توصیه می‌کند این دارو برای بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 که مصرف منفورمین برای آنها منع شده است و یا قابل تحمل نیست، مناسب است.

همچنین NICE، آلگوریتم خود را برای درمان پایین آوردنده‌ی قندخون برای بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 به بروز رسانی نموده است. الگورتیم جدید می‌گوید: داروهای مهار کننده‌ی SGLT-2 در ترکیب با انسولین یا بدون داروهای ضد دیابتی دیگر، یک گزینه‌ی درمانی محسوب می‌شود.

 NICE می‌گوید: دستورالعمل‌های دیابت نوع 2 با توجه به شواهد جدید و چندین پیشرفت کلیدی در مورد درمانهای دارویی مذکور، تجدید نظر شدند.

اطلاعات جدیدی در مورد نگرانی‌ها، بدنبال بدست آمدن شواهد جدیدی در مورد مهار کننده‌های جدید DPP 4 و آگونیست‌های گیرنده‌ی GLP 1، نشانه‌های جدید و مجوزهای ترکیبی جدید برای اعضای کلاسهای دارویی تایید شده و تأثیر احتمالی داروهایی که از حق انحصاری خارج شده‌اند، بر مسائل اقتصاد سلامت، بوجود آمده است.

 این شواهد جدید موجب بروز رسانی دستورالعمل دیابت نوع 2 در این زمینه‌های: مدیریت قندخون، درمان ضد پلاکت و اختلال در نعوظ گردید.

 در درمانهای ضد پلاکت که به جلوگیری از لخته شدن خون کمک  می‌کند، NICE هشدارهای خود را در مورد  مسائل ایمنی  استفاده  از داروهای ضد پلاکت (آسپرین و کلوپیدوگرل) بر روی  بر چسب این داروها به روز رسانی نمود. همچنین توصیه‌های جدیدی بر مدیریت خطر بیماریهای  قلبی عروقی، مدیریت قندخون، شناسایی و مدیریت عوارض دراز مدت دیابت تمرکز دارند.

 پس از تاسیس NICE در سال 1999 برای کمک به کاهش تنوع در مراقبت و درمان در سراسر انگلیس، این سازمان دستورالعمل‌های خود را برای افراد مبتلا به دیابت به صورت دوره‌ای ارتقاء می دهد، تا به متخصصان مراقبتهای بهداشتی برای ارائه ی بهترین درمانهای ممکن به افراد دیابتی کمک کند.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/may/nice-updates-type-2-guidelines-to-reflect-new-advice-on-drug-treatments-90581197.html